Děkujeme za pochopení.
M61i69c31h29a88l 95S54e36d16m89í48k
Matematika versus angličtina: Matematika či přesněji logika se dobře uplatní i u jazyků. Nepustilova metoda vnesla do gramatiky logicky dobře uchopitelný systém, kterým je možné relativně snadno se naučit složitější časy či přací věty typu Kdybych byl býval..., jež jsou jinak postrachem.
B19e35d43ř32i30c62h 13D17v58o64ř18á53k
Nejsem objektivní neb matematiku mám rád a dokonce jsem ji i studoval. Základní problém vidím v úrovni stylu vyučování a zanedbání vysvětlení základních logických závěrů v matematice.Proč se z matematiky dělá takový strašák ? Za mých časů byla matematika u maturitní zkoušky naprosto normální a mnoho studentů bylo tímto postojům ráda,neb matematika bylo to nejjednodušší z maturity. Taková čeština byla daleko větší problém.Nicméně i já jsem matematiku základní školy plně pochopil až na střední a středoškolskou matematiku až na vysoké škole. A tu vysokoškolskou matematiku jsem sice moc nepochopil, ale taky nikdy nepoužil. A zde je to jádro pudla.
P67e44t42r 38V21y20s83o89č19a94n
Je mi vás líto ale chápu vás. Líto proto, že práce s dětmi je sice těžká, ale je to jediná naděje, jak něco změnit k lepšímu. A zároveň vás chápu, sice učím jiné předměty, ale motivace tam tak z 90% není, je to bída, protože dnešní učitelé jsou velmi přizpůsobiví a kreativní, někdy mě to až udivuje, předávají dětem mnohé, chtěli by předávat.
Článek
J38i64ř30í 95K63o34c69u24r65e46k
Počty jsou základ. Bez znalostní procent (tedy lineárních rovnic) se řemeslník na stavbě neobejde. Jistě, v call-centru je matika i počty nanic a kariéra ve fotbalovém prostředí se dá udělat i bez nich.
Řeknete si, že na úředník na úřadě potřebuje umět správně řadit lejstra. A pak takový úředník stanoví cíl: "Snížíme hluk od silnice I/xx ze 70 na 60 dB." Na oné silnici jezdí v průměru 10.000 denně. Kolik vozidel na té silnici zbyde, aby byl daný cíl splněn? Bude to 6/7, 7/6 nebo 1/10? Pokud jste se dostali ke správnému výsledku, tak si budete klást otázku: "Kam s těmi 9.000 vozidly?". Pokud ale úředník toto neřeší a začne naplňovat svůj cíl (tj. omezí provoz 1/7 vozidel) tak dojde k situaci, že se utrácejí peníze za nesmysly.
M32i93l93o16s18l33a86v 23J24o43s51í43f52k25o
Děkuji za článek - aspoň jsem si zkusil letošní "maturitu" z matematiky. Mám pocit, že ti, co jí nezvládli, musí být naprosto mimo - maturita obsahuje převážně učivo základní školy a s maturitou NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO!!!!!!!!! Normální deváťák by to měl zvládnout na 80% jak nic!!!
P62e83t56r 67V42y26s31o10č39a24n
Vlastně on toho moc v životě nebude potřebovat, na doplňování regálů v Kauflandu mu to bude stačit...
A96d78a12m 33R97y77c47h43l97ý
Maturoval jsem z matematiky v roce 1990. V mé době se na střední školu dostali žáci, kteří měli v 8.třídě na vysvědčení maximálně dvojky. Kdo měl na vysvědčení trojku musel jít na učení obor s maturitou, když měl štěstí a vzali ho. Dnes jdou na střední školy běžně žáci co mají na vysvědčení čtyřky. Nedivím se potom, že jsou výsledky maturit takové jaké jsou....
J71a30r73o49s35l29a86v32a 69K75a74n53i93o21k14o43v78á
Náročnost učiva klesá už hodně dlouho. A u nás tomu taky pomohla "elita" po sametu, kdy kdekdo z nich shazoval a shazuje potřebu matematického myšlení, a chválí se tím, že na matiku kašlali, protože jim nešla. Že jim ale chybí logika, to jim nijak nevadí, oni si o sobě myslí opak.
P77e12t80r 49V24y32s64o79č19a39n
Napsala jste to pěkně, byla evidentní snaha přeceňovat humanitní obory.
M31a62r25i45e 95T17o44m80š94í88č44k30o47v55á
Míti vlohy pro matematiku, s tím se člověk již narodí, ale tyto vlohy se musí dále rozvíjet. Máme-li štěstí na výborného učitele v základní škole, který nejen že látku dobře vysvětlí, ale také dokáže udržet náš zájem, máme vyhráno. Učí-li nás však učitel, který se matematiku jen naučil, ale sám ji neporozuměl, budeme míti mezery a později co dohánět, aby jsme na střední škole uspěli.
To je základ úspěšného složení maturity, dobrý kantor na základce. To ostatní již záleží na studentech.
J92a61k34u63b 70M12a66r96e89k
To jsou zase kecy alias český kantor; "trojkaři či čtyřkaři se asi neuplatní a jestli někde okrádají důchodce, tak jsou nepochybně „úspěšnými podnikateli“ ". Nepochybně se všichni úspěšní podnikatelé zabývají pouze okrádáním důchodců..... Ještě by jste třeba mohl vysvětlit praktické využití těch vašich nesmyslů jako lineární a kvadratické rovnice......
J28i10ř45í 62K58o57c97u18r68e26k
Bez těchto "nesmyslú" by nebyly počítače, a vy byste si mohl čmárat tak akorát prstem do písku. Bez těch nesmyslů typu lieární rovnice, nezaděláte ani těsto na chleba.
L89u65k69a54s 39C78o45d59r
Problem je podle meho nazoru nekde trochu jinde, a sice v tom, ze verejnost obecne akceptuje to, ze nekdo matematiku neovlada (vetsinou s pritakanim "nojo, me taky na skole nebavila a byl jsem rad, ze uz jsem z ni nemusel maturovat"). Neznalost stredoskolske matematiky je v praktickem zivote celkem problem - staci se podivat, kolik lidi neni schopno zvladnout slozene uroceni a nasledne podepisuje extremne nevyhodne uverove smlouvy (nebo nedokaze spocitat cistou soucasnou hodnotu investice a nasledne vklada penize do nerealnych projektu). Podobna neschopnost by se rozhodne nemela glorifikovat ani omlouvat.
Tim samozrejme nechci rict, ze nejsou i dalsi dulezite veci jako treba cizi jazyky (sam vim, jaka je vyhoda, kdyz umim plynne anglicky, rusky i cinsky), ale obecna znalost matematiky je zaklad, bez ktereho do budoucna zadnou diru do sveta neudelame. Pokud se nezlepsime, tak se nemuzeme divit, ze nas jednoho dne Asiati roznesou na kopytech.
- Počet článků 178
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 924x