Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Většina Čechů si myslí, jací jsou chytří, jak dokáží uvažovat. O něco nížeji v diskuzi proběhla typická ukázka neschopnosti myšlení v našem národě a používání mozku pro zjištění základní věci. Pak Král píše, že neumí vypočítat OBSAH pozemku. Obsah, čili trojrozměrný prostor. Ihned na něj reaguje několik "chytrých!" Čechů, kteří mu ukazují svoje "vědomosti" a poučují jej o kosinové větě. Ta ale umí počítat jen dvourozměrný prostor, nikoliv třírozměrný. Na to chtěl pan Král upozornit, že už zadání pro výpočet byl zjevný nesmysl. Většina z dalších "chytrých Čechů", už toto nedokázala pochopit. Vždyť oni "chytří" přece znají kosinovu větu. Sice ji znají, ale použití pro správnou  věc je nulové. A o tom to je :-/   ;-€

2 7
možnosti
PH

Obsah  = plocha. Obsah kruhu, obsah ctverce. Terminologie se pravdepodobne zmenila, ja jsem se odjakziva ucila vypocitat u vyse uvedeneho skutecne obsah, ackoli slo o dvourozmerny prostor. V zadani nesmysl neni.

3 1
možnosti
ZB

Matematika je krásný předmět, ale jen Učitel s velkým U přitáhne pozornost žáků. Matematika je základem mnoha vynikajících oborů a právě tyto obory jsou nejvíce v této době ve světě žádané. Výuku matematiky nespasí žádné centrálně řízené maturity, ale výborní učitelé a ti by měli mít čas, prostor a pochopitelně dobrý plat, aby takovou práci dělat chtěli. Snad mladí lidé opět objeví krásné brnění a napětí při řešení nesnadných matematických problémů a pochopitelně pocit vítězství, když je je vše správně vyřešeno.

5 1
možnosti
PA

P97e67t63r 51A97g72u45l15á78r

16. 5. 2014 15:48

Můj názor je, že studentům chybí příklady toho, k čemu jim právě vyučovaná matematika bude v životě dobrá. MAtematika mě strašně nebavila. A postupně jsem si musel sám přicházet na to, k čemu vlastně jednotlivé části jsou prakticky použitelné a co popisují. Jen málokdo z vyučujících je toho schopen. Nebo na to nemá čas. Nevím, ale je to škoda.

1 0
možnosti
PH

Vetsina lidi potrebuje v zivote max. kupecke pocty. ;-)

1 1
možnosti
Foto

Přemýšlím pomocí selské logiky. 50% obyvatel má nadprůměrnou inteligenci, 50% má podprůměrnou. Současně je na studijních oborech 80% studentů a 20% jde na učební obory. Takže když 75% z těch 80% studentů udělá maturitu, znamená to, že 60% lidí stejného věku  maturitu zvládlo. Z toho vyplývá, že maturitu má i 10% lidí s podprůměrnou inteligencí.

A na to můžeme být hrdí. Nebo ne?

2 0
možnosti
RC

je vseobecne znamo, ze rozdil mezi 90 a 110 je minimalni.

0 0
možnosti
BN

Já jsem tedy rád že jsem si mohl vybrat a z matematiky jsem nemusel maturovat. :-)

1 2
možnosti
JL

Myslím si, že lehce přeháníte, a že až tak moc strašné to není.

2 0
možnosti
PH

S obsahem clanku souhlasim.

(Ale je videt, ze kazdy mame bunky na neco jineho. Autorovi bych urcite nedala jednicku ze slohove prace ;-))

2 1
možnosti
KK

Óóóóó. Zlatá slova, zrak mi plane! R^R^R^

Karma jako kráva.

2 2
možnosti
MN

Problematiku vyuky matematiky neznam, ale obecne bych rekl, ze nejen v ni, ale obecne v nasi spolecnosti, a tim padem i ve skolstvi, vladne lenost.

Vysoke skoly chrli mraky absolventu, a velka cast z nich ma v realnem zivote minimalni sanci na uplatneni (alespon nez ziskaji opravdove zkusenosti a znalosti). Spousta to bere pouze jako pohodlne prodlouzeni studentskeho zivota. Ani ten jazyk se na skole nenauci, dokud neodjedou alespon na par let do ciziny. V CT jsou vsechny dabovane, v zahranici maji lide moznost volby, prichazeji tak do styku prevazne s AJ kazdy den. Takze se nemuzeme srovnavat se staty zapadni Evropy, Skandinavie apod.

A obecne, podle me je mit titul jeden velky mytus z minulosti. Jsou urcite technicke, vedecke, zdravotni apod. obory, kde je proste "vyska" zaklad. Ale spousta pseudohumanitnich a podobnych oboru je pouze ztrata casu, protoze neprida nic, a ubere 5 let moznych pracovnich zkusenosti.

5 0
možnosti
DK

D33a97v97i39d 94K73r22á55l

16. 5. 2014 13:21

já jsem si ten test projel a nedokázal jsem odpovědět na otázku č. 22, neboť nevím, jak se počítá obsah pozemku.

http://www.novamaturita.cz/zadani-pisemnych-zkousek-jaro-2014-1404036938.html

1 0
možnosti

Možná byste si měl spíš projet otázky z ČJ.

1 0
možnosti
  • Počet článků 178
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 924x
Učitel, již bývalý, programátor, již bývalý, důchodce, stále, vydavatel, který se tím spíše baví, protože matematika není oborem, do kterého by se hrnuli ti, kteří by si  chtěli narejžovat, majitel jednoho z 45 či 46 tisici internetových obchodů,  internetový milionář nejsem a nebudu

Seznam rubrik