Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IH

I78v75o 88H44u41b10á84l65e64k

16. 5. 2014 13:08

často se setkávám s dilematem co je důležitější - znalost cizího jazyka či matematiky...?

vypadá to na první pohled, že znalost cizího jazyka - zpravidla angličtiny - nabyla zejména v posledních 20 letech na významu pro budoucnost, zdá se , jakoby matematika pozbyla významu, který má zaslouženě během dějin lidstva. vždyť to byla vždy matematika, která posunovala lidstvo k tomu, kde se nachází dnes. bez znalostí matematiky by dodnes neexistovala spousta věcí. nejenom proto považuji znalost matematiky v určité úrovni jako důležitou pro všechny profese, znalost matematiky nám umožňuje v myšlení celou řadu věcí, které si ani neuvědomujeme. cizí jazyk se průměrně inteligentní člověk dokáže naučit během několika měsíců při pobytu v daném prostředí jazyka. s matematikou to tak snadné v žádném případě není a proto je třeba věnovat matematice zaslouženou pozornost. že matiku nemáme rádi, že matiku málo kdo umí učit, že matiku neumíme přednášet zajímavě, že se matematice vyhýbáme - to všechno jsou jenom civilizační následky naší lenosti a sice jsme lenosti a pohodlnosti přemýšlet. lidstvo si tak vybírá stále častěji i v řešení globálních problémů stále jednodušší cesty jejich řešení a proto jsme tam kde jsme. proč bychom taky přemýšleli, když už na škole nám umožnili, aby naše mozky zakrněli nad prostým mentorováním a učením se zpaměti spousty rádoby užitečných věcí...

14 0
možnosti
JP

J90a34n 78P91a14n46e17k

16. 5. 2014 14:37

Ano, ale tu matematiku znali v minulosti vsichni, nebo jen ti, kteri ji potrebovali? Ja jsem nikdy nepochopil, jak nekteri delaji s matematikou takove halo. Pokud ji clovek nepotrebuje k praci, nebo ke studiu, tak si opravdu v zivote vystaci s malou nasobilkou a tojclenkou. Ukazte mi, prosim, profesi, kde clovek denne potrebuje kvadraticke rovnice nebo dvojne a trojne integraly.

Tudiz s vami nesouhlasim. V dnesnim svete je opravdu potreba spis ten cizi jazyk nez vysetreni prubehu funkce.

2 1
možnosti
KS

Zaměstnavatelé se ozývají s tím, že absolventi škol často nic neumí a jsou líní. Proč myslíte, že je tolik nezaměstnaných mezi mladými lidmi?

3 0
možnosti
JP

J91a40n 34P80a15n75e46k

16. 5. 2014 14:39

Mozna proto, ze je rozdil mit neco nabiflovano a neco opravdu umet. Problem je pak v tom, kde ma takovy mlady clovek vzit praxi.

1 0
možnosti
HH

Souhlasim temer se vsim, snad jen s jednou vyjimkou:

Nekteri prumerni studenti skutecne mohou byti ti uspesnejsi. Skolni vzdelavani je dost komplexni a clovek, ktery v jednom oboru/predmetu vynika a pritom ostatni tak nejak prolejza je totiz prumerny student, ale pokud se nakonec venuje tomu oboru, ve kterym vynikal, tak v nem bude s velkou pravdepodobnosti velmi uspesny. Naopak student s pristupem sprta a kyblovou metodou(nalejt-zkouska-vylejt), muze mit treba cervenej diplom, ale nakonec bude na hranici pouzitelnosti.

2 0
možnosti
DG

Matematika by ale neměl být donucovací prostředek. Logika se dá rozvíjet i jinak a zkrátka existují lidé, jenž matematiku prostě nezvládají i přes hodiny jí věnované.....Někteří zase nemají nadání na jazyky tak vezmou matiku. Podle mě je současné uspořádání uspokojí všechny. Problém je ve výuce, ta má být přísná. i pro nematuranta z matiky by nemělo být snadné matiku zvládnout.

3 1
možnosti
KD

K33a89r60e98l 96D85u38b

16. 5. 2014 12:22

Matematika je velice jednoduchá. Hodně často slyším větu: "kdybych byl býval věděl, že je to tak jednoduché, tak bych tu kouli nedostal" . 

V tom to vězí. Učitelé to dětem jednoduše nevysvětlí. A z toho mám zase já prospěch. :-)

"výuce, ta má být přísná"  .... no,.. spíš náročná a zajímavá,..

2 1
možnosti
RC

Myslim, ze vysledky matematiky jsou ovlivneny tim, ze rada studentu radeji vezme mensi zlo - matematiku, nez cizi jazyk, ktery treba vubec neumi. Precejenom je asi akceptovatelnejsi, pokud mam zadani v cestine, nez v hatmatilce, kde nepoznam ani jedno slovo.

0 0
možnosti
JK

Myslite? Za me, kdyz si konecne mohli studenti zvolit misto matiky jazyk, udelali to temer vsichni mi spoluzaci. Z matematiky jsem maturoval z cele tridy jen ja a jedna spoluzacka.

3 0
možnosti
JS

Problém vidím někde jinde. Podle mého názoru se IQ lidstva za poslední stovky let nezvýšila. Maturitu v minulosti mělo cca 10% obyvatel, nelze tedy očekávat, že dnes na maturitu stejné úrovně dosáhne 70% populace.

3 0
možnosti
KD

K39a81r86e40l 16D25u93b

16. 5. 2014 12:09

Vypadá to jakoby:  kvalita x množství  byla konstanta.

1 0
možnosti
KD

K94a92r11e38l 79D35u16b

16. 5. 2014 11:37

Před válkou byl gymnasista "pan student".  Dnes je díky vzdělávační inflaci "nikdo".

Chtělo by to zavést placené studium těch oborů, které jsou víceméně nepotřebné. Různá ta religionistika, sociologie, kunstgeschichte, cikánologie,.. a pod. 

I právníci by si měli studium PLNĚ zaplatit. Stát by mohl poskytovat půjčky. Takový právník, který bere 4000 na hodinu by to hravě zaplatil.

Studium inženýrských věd, medicíny a přírodních věd bych ponechal bezplatné a zavedl zase prospěchová stipendia.

6 0
možnosti
Foto

Já jsem razantnější. Já bych ty nepotřebné obory prostě zrušila. Nějaké humanitární obory jsou však potřeba, nějaké bych nechala. Jaké, o tom by rozhodl parlament. Ale zpoplatnila bych všechny, proč zvýhodňovat jen některé. Stipendia ano.

1 3
možnosti
BM

Když jsem v r.1965 končil se ZDŠ a rozhodovalo se čím budem, kdo neměl na vysokou podle prospěchu tomu odpadlo rozhodování "na kterou". V tuto dobu chodily na školu náborové požadavky třeba na klempíře, soustružníky, zámečníky a jiných učebních oborů také na gymnázium a pod. s požadavkem na určitý stupeň znalostí žáků, většinou zase podle prospěchu. Pokud by se takový výběr jistým způsobem zdokonalil, nemělo by docházet k tomu že student na vysoké škole nezvládne základy nejenom matematiky. Dnes se může na školu přihlásit každý a podle toho to také vypadá. Řekl bych že úroveň vzdělanosti se zhoršuje. Je to znát i na zdejších diskusích.

Hezký den

5 0
možnosti
KD

K13a37r34e78l 37D19u82b

16. 5. 2014 11:07

V Bavorsku právě proběhly maturity.

Matematika:  Differentialní a integrální počet, konkrétně třeba najděte funkci, polynom 5 stupně, symetrická podle (0,0),  která prochází bodem A, v bodě B má maximum, v bodě C má Wendepunkt (jak se to řekne česky ?  Mění se zakřivení křivky, zleva do prava nebo opačně..)

a  taky spočítejte plochu mezi dvěma křivkama.  Nic náročného.

Potom linearní algebra:  vektory, přímky a roviny v prostoru. Hezká úloha třeba: letadlo letí z bodu A  vektor letu a, v bodě B je radar s dosahem 80km. Jak je dlouhá dráha, kterou letadlo proleti v dosahu radaru ?  Taky jednoduché.

Nakonec trochu stochastiky, binominální rozdělení, hledání v tabulkách,..

My měli lehčí maturitu, v 60. letech

2 0
možnosti
Foto

Tak kromě binomické věty, možná, a vektorů, ale jen v rovině, by tohle naši maturanti nezvládli.

0 0
možnosti
MP

Za posledních 20 let se ve školství soustavně pracovalo na odstraňování překážek. Někde to prospělo, někde to bylo fatální. Dovolili zakládat střední soukromé školy, aniž by se tvrdě stanovila laťka kvality, a to pro všechny. Důsledkem je, že střední školu s maturitou má kdekdo a ještě bez námahy. Odstranily se kádrové překážky, což je dobré, ale další usnadńování bylo zbytečné. Moji rodiče pracovali celý život s vidlema u dobytka, ve straně nebyli. To byla pro mne náramná motivace, nic jsem nedostala zadarmo.

Na VŠ studia se za komančů lépe dostávalo tím technicko-matematickým směrem. Tam totiž ta protekce tak nebujela. Dlouho ještě např. v Německu přežíval mýtus o kvaliě českého technického vzdělání (osobně zjištěno). Dnes to směřuje spíš s kopce.

4 0
možnosti
  • Počet článků 178
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 924x
Učitel, již bývalý, programátor, již bývalý, důchodce, stále, vydavatel, který se tím spíše baví, protože matematika není oborem, do kterého by se hrnuli ti, kteří by si  chtěli narejžovat, majitel jednoho z 45 či 46 tisici internetových obchodů,  internetový milionář nejsem a nebudu

Seznam rubrik