Děkujeme za pochopení.
M56a75r47t58i57n13a 37M64o17u39d28r68á
Když jsem před časem zjistila, že musejí prváky na ČVUT doučovat zlomky (!) a dokonce kvůli tomu zavedli předmět se zkratkou "ZLO", nevěřila jsem svým očím.
Dříve povinný integrální počet prý už vyučují jen na některých gymnáziích (navíc), dokonce i studenti škol obecně považovaných za "výběrové" se s ním seznamují až na VŠ.
On si každý myslí, že dnes stačí mít počítač, jenomže už nepřemýšlí nad tím, kde se ty technické vymoženosti berou....
J27i27ř98í 74B76e36č43v87á66ř
Jak se tu již psalo: školy se přizpůsobují výukou inteligenci (či spíše hlouposti) studentů. Pak se ale nemůžeme divit, že se na VŠ hlásí spousta mladých, kteří maturovali se čtyřkami! A bohužel se "propracují" mnohdy až k diplomu.. :(
J73o63s75e36f 84D61r28á27s69a43l
matematika=logické uvažování? No, já myslím, že to platí obráceně: logika=matematika. Mám tím na mysli to, že pokud někomu logické uvažování chybí, tak studiem matematiky jej nezíská, maximálně se nazpamět naučí některé matematické operace bez toho, aby věděl, proč to tak je. hudební sluch také nezískám tím, že budu chodit na klavír
J28a83r13m49i14l35a 86Č94e93r65n14á
Ano, máte pravdu, ale přece jen - i logiku lze vlastním přičiněním rozvíjet.
J66o56s37e10f 16N37o86ž22i28č30k12a
Jako současný učitel (byť ne matematiky) s Vaším článkem zcela souhlasím - karma!
N81i22k71o32l72a 51Š19t46e47f95a11n
pane kolego , školky kde jste učil...nevím k poznámkám vašich postřehů k zdatnosti z matematiky u studentů souhlasím. Z hlubších znalostí této problematiky, tj. výuky a všeobecných schopností žáků, studentů různých typů škol v ČR se domnívám, že vše začíná od shora - ministerstva školství i vůl ( promiňte tu expresi ) p. Chládek na svém postu zevnitř ukazuje pravou příčinu ve školství...šikana, nekompententnost, časté změny ve všem co bylo dobré, jen aby se nepřišlo na tupost např. předešlých ministrů Dobeše,Lišky .... naprosto neschopný způsob vedení a kvality učitelů, hlavně z pedagogických fakult...sám jsem byl svědkem zkoušek těchto budoucích učitelů na UK Praha - sotva tak na základku! Prostředí ve školách s nadutými a hloupými řediteli nemůže oslovit nikoho, a tedy není to jen o tom, jací jsou žáci. I vy jste příkladem, že jste se neudržel na škole, ne? Moc se mi nechce rozepisovat o tomto problému, ale ukazuje se co jsou neromové, jak chtějí pracovat, když sotva stačí na triviální linear.rovnici a srovnání s jinými státy k čemu? Nestačí kvanta ZÁPORNÝCH PRIORIT VE SVĚTĚ?! cO BÝT POZITIVNÍ A VYNIKAT, npř. pracovitostí, nezlodějnou, vzdělaností...tento stát zplodil Honzu Komenského, učitele národů co občas ještě někde visí či stojí jako busta ve stát.institucí...přeji klidný den
V50l42a24d58i69m50í48r 47K93r11o69u87p19a
Moc nerozumím tomu Vašemu vypíchnutí že jde o neromy. Chcete naznačit, že u Romů je situace se zvládáním lineárních a kvadratických rovnic diametrálně odlišná...?
V78o57j60t21ě89c82h 30K98r96á81l30í37k
Podle mého názoru je nutno omezit počet středních a vysokých škol a přijímat ke studiu pouze ty žadatele o studium, kteří mají odpovídající předchozí znalosti a skutečný zájem o studium. Tím by také došlo k redukci učitelů a také by si školy vybrali pouze ty, kteří mají znalosti a umí je předat svým posluchačům. V dnešní době vidím problém v skutečném zájmu či spíše nezájmu studentů se něčemu naučit , ale také v přístupu učitelů, z nichž si mnozí dávají za úkol ve své kratké vyučovací době pouze látku přednést a tím to končí. V době svého volna a prázdnin by si měli doplňovat svoje znalosti a neustrnout ve znalostech, které si osvojili při studiu před i desítkami let.
J42a13r23m53i84l28a 65Č78e65r15n93á
Matematiku a rozvíjení logického myšlení potřebují dnešní studenti jako sůl! Devadesát procent z nich nedokáže spočítat jednoduchou slovní úlohu. Nedávno jsem kroutila hlavou nad sousedem, středoškolákem, který si nedokázal spočítat obsah litrů vody ve svém sudě na zahradě!
R73a79d36o10v22a33n 62K52r25h90o96v56s64k74ý
Abych řekl pravdu, tak vzoreček pro objem válce si taky nepamatuju. Asi proto, že to používám tak jednou za 10 let. Na druhou stranu vím, kde to najdu, takže bych si to nakonec vypočítal....
R11a53d60o93v31a36n 46K35r93h19o82v13s18k52ý
Problém je v tom, že většina studentů pak matematiku v běžném životě nepoužívá.
Využívá max. matematiku do 5. třídy ZŠ.
Myslím, že kdyby se čas, věnovaný matematice věnoval raději cizím jazykům nebo něčemu užitečnějšímu, udělali bychom lépe.
J72a62r74m64i32l46a 56Č28e70r80n17á
Všichni matematiku používáme celý život. Zde na diskuzích poznáte, komu to myslí a komu ne. Něco neovlivníme, ale něco ano.
- Počet článků 178
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 924x