Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Když jsem před časem zjistila, že musejí prváky na ČVUT doučovat zlomky (!) a dokonce kvůli tomu zavedli předmět se zkratkou "ZLO", nevěřila jsem svým očím. 

Dříve povinný integrální počet prý už vyučují jen na některých gymnáziích (navíc), dokonce i studenti škol obecně považovaných za "výběrové" se s ním seznamují až na VŠ. 

On si každý myslí, že dnes stačí mít počítač, jenomže už nepřemýšlí nad tím, kde se ty technické vymoženosti berou....

6 0
možnosti
JB

Jak se tu již psalo: školy se přizpůsobují výukou inteligenci (či spíše hlouposti) studentů. Pak se ale nemůžeme divit, že se na VŠ hlásí spousta mladých, kteří maturovali se čtyřkami! A bohužel se "propracují" mnohdy až k diplomu..  :(

0 0
možnosti
JD

matematika=logické uvažování? No, já myslím, že to platí obráceně: logika=matematika. Mám tím na mysli to, že pokud někomu logické uvažování chybí, tak studiem matematiky jej nezíská, maximálně se nazpamět naučí některé matematické operace bez toho, aby věděl, proč to tak je. hudební sluch také nezískám tím, že budu chodit na klavír

7 2
možnosti
Foto

Ano, máte pravdu, ale přece jen - i logiku lze vlastním přičiněním rozvíjet.

2 0
možnosti
JN

Jako současný učitel (byť ne matematiky) s Vaším článkem zcela souhlasím - karma! R^

1 0
možnosti
Foto

pane kolego8-o , školky kde jste učil...nevím k poznámkám vašich postřehů k zdatnosti z matematiky u studentů souhlasím. Z hlubších znalostí této problematiky, tj. výuky a všeobecných schopností žáků, studentů různých typů škol v ČR se domnívám, že vše začíná od shora - ministerstva školství i vůl ( promiňte tu expresi ) p. Chládek na svém postu zevnitř ukazuje pravou příčinu ve školství...šikana, nekompententnost, časté změny ve všem co bylo dobré, jen aby se nepřišlo na tupost např. předešlých ministrů  Dobeše,Lišky .... naprosto neschopný způsob vedení a kvality učitelů, hlavně z pedagogických fakult...sám jsem byl svědkem zkoušek těchto budoucích učitelů na UK Praha - sotva tak na základku! Prostředí ve školách s nadutými a hloupými řediteli nemůže oslovit nikoho, a tedy není to jen o tom, jací jsou žáci. I vy jste příkladem, že jste se neudržel na škole, ne? Moc se mi nechce rozepisovat o tomto problému, ale ukazuje se co jsou neromové, jak chtějí pracovat, když sotva stačí na triviální linear.rovnici a srovnání s jinými státy k čemu? Nestačí kvanta ZÁPORNÝCH PRIORIT VE SVĚTĚ?! cO BÝT POZITIVNÍ A VYNIKAT, npř. pracovitostí, nezlodějnou, vzdělaností...tento stát zplodil Honzu Komenského, učitele národů co občas ještě někde visí či stojí jako busta ve stát.institucí...přeji klidný den[>-]EU

0 0
možnosti
Foto

Moc nerozumím tomu Vašemu vypíchnutí že jde o neromy. Chcete naznačit, že u Romů je situace se zvládáním lineárních a kvadratických rovnic diametrálně odlišná...?:-)

4 0
možnosti
VK

Podle mého názoru je nutno omezit počet středních a vysokých škol a přijímat ke studiu pouze ty žadatele o studium, kteří mají odpovídající předchozí znalosti a skutečný zájem o studium. Tím by také došlo k redukci učitelů a také by si školy vybrali pouze ty, kteří mají znalosti a umí je předat svým posluchačům. V dnešní době vidím problém v skutečném zájmu či spíše nezájmu studentů se něčemu naučit , ale také v přístupu učitelů, z nichž si mnozí dávají za úkol ve své kratké vyučovací době pouze látku přednést a tím to končí. V době svého volna a prázdnin by si měli doplňovat svoje znalosti a neustrnout ve znalostech, které si osvojili při studiu před i desítkami let.

3 0
možnosti
Foto

R^  Matematiku a rozvíjení logického myšlení potřebují dnešní studenti jako sůl! Devadesát procent z nich nedokáže spočítat jednoduchou slovní úlohu. Nedávno jsem kroutila hlavou nad sousedem, středoškolákem, který si nedokázal spočítat obsah litrů vody ve svém sudě na zahradě!

3 2
možnosti
RK

Abych řekl pravdu, tak vzoreček pro objem válce si taky nepamatuju. Asi proto, že to používám tak jednou za 10 let. Na druhou stranu vím, kde to najdu, takže bych si to nakonec vypočítal....;-);-)

3 0
možnosti
RK

Problém je v tom, že většina studentů pak matematiku v běžném životě nepoužívá.

Využívá max. matematiku do 5. třídy ZŠ.

Myslím, že kdyby se čas, věnovaný matematice věnoval raději cizím jazykům nebo něčemu užitečnějšímu, udělali bychom lépe.

0 5
možnosti
Foto

Všichni matematiku používáme celý život. Zde na diskuzích poznáte, komu to myslí a komu ne. Něco neovlivníme, ale něco ano.

5 2
možnosti
  • Počet článků 178
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 924x
Učitel, již bývalý, programátor, již bývalý, důchodce, stále, vydavatel, který se tím spíše baví, protože matematika není oborem, do kterého by se hrnuli ti, kteří by si  chtěli narejžovat, majitel jednoho z 45 či 46 tisici internetových obchodů,  internetový milionář nejsem a nebudu

Seznam rubrik