Bláboly pana Kamberského na lidovkach.cz nejen o školství

Petr Kamberský zveřejnil na www.lidovky.cz komentář, který kritizuje politiku ČSSD a ministra Marcela Chládka v oblasti školství.

Bláboly Petra Kamberského na lidovky.cz Petr Kamberský zveřejnil na www.lidovky.cz komentář, který kritizuje politiku ČSSD a ministra Marcela Chládka v oblasti školství. Pan Kamberský si zjevně nevidí do úst. ČSSD prý slibovala něco jiného, než teď jednáním Marcela Chládka činí. Prý teď prosazuje povinnou státní maturitu z matematiky na úkor všeobecného vzdělání. Tak tedy, pane Kamberský, Marcel Chládek jako stínový ministr školství VEŘEJNĚ prosazoval povinnou státní maturitu z matematiky. Matematika je a kupodivu vždy byla součástí všeobecného vzdělání. Bez ohledu na fakt, že lidem, jako je např. Petr Kamberský evidentně činí a činila problémy. Na rozdíl od pana Kamberského jsem nevystudoval žurnalistiku, to mi však nečiní problém zveřejňovat už 27 let příspěvky nejen o školství či matematice, neboť jsem kupodivu učitel matematiky, ale zveřejnil jsem velmi mnoho příspěvků o moderních technologiích, neboť jsem se sám kupodivu rekvalifikoval na programátora. Nepochybuji o tom, že pan Kamberský by nejen nebyl schopen odučit byť jen hodinu na základní škole, ale myslím si dokonce, že mu činí problémy i zlomky či procenta, tedy matematika na úrovni 7. třídy. O blábolech (o kterých sice p. Kamberský v uvedeném článku nepíše, ale hojně se o něm píše jinde), že se prý u nás učí špatně matematika, jsem psal již v minulosti opakovaně. Nemalá část učitelů matematiky učila matematiku již za socialismu, není žádný důvod si myslet, že by začala náhle učit jinak. Důvod je jinde, zmenšil se počet hodin matematiky, zrušily jednotné osnovy a téměř úplně zrušily přijímací zkoušky na střední školy i vysoké školy. Před 14 dny mi volal nějaký student, že potřebuje kombinatoriku, studuje 3. ročník elektrotechnické průmyslovky. Nebyl schopen ovšem spočítat zpaměti 1+1/4, takže jsem jej zdvořile odmítl. Můj kolega je 50ti letý dělník, který ta procenta a zlomky bravurně ovládá. Dnešní studenti gymnázií, univerzit či dokonce absloventi mají zřetelné problémy nejen v matematice. Jak uvádějí zaměstnavatelé, absolventi umí anglicky, ale ve skutečnosti neumí ani česky. Co se týká blábolu p. Kamberského, že máme málo vysokoškoláků, to je naprostý nesmysl. Tím, že necháme prolézt u maturity každého troubu, že na soukromých školách neumí studenti už vůbec nic, nezvýšíme vzdělanost národa. Jsem v kontaktu se studenty a žáky a učiteli od základní školy po vysokou školu. I když již 25 let neučím, chodím pravidelně na přednášky Jednoty českých matematiků a fyziků, na didaktické semináře JČMF pro učitele matematiky, tak vidím, jaká je realita. Naše školství se ubírá špatným směrem. Jak uváděl i můj učitel matematiky z gymnázia, současný předseda JČMF, RNDr. Josef Kubát, který vede jako Pardubák právě v Pardubicích didaktické semináře JČMF, k mizerným výsledkům studentů z matematiky a nejen z matematiky, je třeba přitvrdit, nejen z matematiky. Pan Kubát uvádí, že když za socialismu odučil rozklad na parciální zlomky, tak to všichni studenti gymnázia uměli. Dnes absolvent univerzity nesečte jednoduché zlomky. I za socialismu, kdy studovalo 9-10 procent populace, na studiích matematiky, které jsem absolvoval, nestála za mnoho. Dovedu si představit tehdy i teď ten materiál na Vysoké škole zemedělské či báňské, což byly kupodivu nejhorší vysoké školy, dnes jsou i podstatně horší. P. doc. Jindřich Bečvář, CSc., didaktik z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, uvádí, že se jim na MFF UK dostal student, který systematicky píše „statystyka, klasyfykace, Archymédes“, atd. Doporučoval bych panu Kamberskému, aby se věnoval jiným oborům, než je školství, nemá o něm ponětí. Ostatně nejen o školství nemá ponětí. Co se týká politicky korektních keců o vzdělání Rómů, ta snaha musí přijít od nich, z jejich prostředí. Pokud si neuvědomí význam a hodnotu vzdělání a nebudou se svým dětem věnovat, tak skončí opravdu většinou na praktických školách a jako metaři. Učil jsem mimo jiné i na učilišti, ani na toto vzdělání Rómové nedosáhli, měli jsme tam jednoho Róma a byl slušný, ukázněný, nekonfliktní. Když jsme šli s učni do kina a v první řadě zasedli Rómové, z dvouletého učňovského oboru z Chrudimi, tak jsem se děsil, že bych je měl někdy učit. Nepochybně bych odešel ze školství mnohem dříve. Pan Kamberský by si měl zkusit pracovat s touto populací, kecy by jej přešly. Ano, je třeba zredukovat počet studentů na gymnáziích a vysokých školách a opravdu přitvrdit v požadavcích. A obrátit zpět pyramidu, tak aby ta běžná populace studovala to, na co má, tedy učňovské obory. Pravý doktor přírodních věd, RNDr. Karel Vašíček

Autor: Karel Vašíček | čtvrtek 14.5.2015 11:43 | karma článku: 19,36 | přečteno: 508x