Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LN

...základem...lépe součástí.... matiky je logika..bez logiky nelze rozumně existovat....

...máte karmu...a (bohužel smutnou)....pravdu

1 0
možnosti
KV

měl jsem na mysli, že udělali  bakaláře za půl roku, nikoliv semestr, co se týká státní maturity z matematiky, tak moje kolegyně z Jednoty českých matematiků a fyziků ji nechala udělat žáky základní školy zaměřené na matematiku a několik, myslím,osmáků, ji zvládlo. Diferenciální a integrální počet byl dříve součástí matematiky na středních školách, a dnes se integrální počet neučí ani na vysoké škole, např. obor biochemie na FCht Univerzity Pardubice a totéž platí o komplexních číslech.

Můj učitel z gymnázia, současný předseda Jednoty českých matematiků a fyziků, uvádí, že když dříve odučil rozklad na parciální zlomky, tak to všichni uměli, dnes opravdu mají i na vysoké škole problém se zlomky. To, co mi líčí moji kolegové, kteří učí na univerzitě, je docela děsivé a jsou to budoucí ekonomové. A to je kupodivu veřejná vysoká škola, jak to musí vypadat na těch soukormých vysokých školách, kde  nabízejí ekonomii bez matematiky atp.

0 0
možnosti

Zkusili jste si někdy udělat maturitní test z češtiny nebo matematiky? 

To je něco tak děsivě jednoduchého, že nechápu, jak je možné tím  (třeba i s odřenýma ušima) neprojít.

2 0
možnosti
Foto

Mám jmenovat některé zdejší přispěvatele?

1 0
možnosti

Středoškolští studenti jsou proti..... 

Páni, to se časy změnily. Za mne bychom si nedovolili ani ceknout. A myslím, že to bylo správné. Dnes si diktují koho chtějí či nechtějí za učitele, či ředitele, jak má maturita vypadat atd. Vždyť oni ještě nevědí, o čem svět je. Naše  vzdělání bylo vždy na výši (odečtu-li bolševické zabarvení). Nemělo by se tolik měnit!

2 0
možnosti
MJ

Hezkou neděli.

Myslím si, že to je vina rodičů a jejich dnešní snahy vidět ve svých dětech "ty nejlepší". Nedávno jsem prošel maturitou na strojní průmce ...no nedávno , jak to letí, před šesti roky . Pamatuji si jedno...nadaní studenti neměli problém s jakýmkoliv výmyslem od ministerstva či samotné školy. Průměrní už trochu a jejich rodiče taktéž. A ti co nebili nadaní jejich rodiče měli plnou pusu řečí k čemukoliv. 

No a byli to mí kamarádi, ale hrozně mne štvalo, že procházeli ročníky (díky reparátů o prázdninách ) ročníky jako např. já , který se snažil. 

Otec by mi dal, coby "stará škola", kdybych své špatné známky sváděl na učitele, či vůbec doma pomlouval učitele. Pro něho ještě učitel byl a je autoritou.

1 0
možnosti
Foto

Karma!

Moji vrstevníci ji zvládli, a další generace také. Jen by se měl změnit způsob výuky, nejen matematiky.

Moje žena učila matematiku na druhém stupni - problémy už jsou tady. Kvůli jedné nezvládnutelné ŠESTÉ třídě museli povolat psychologa, který se po návštěvě třídy zhroutil. Písemka z matiky tam dopadla s průměrem 4,5.

Už začátkem devadesátých let se objevil názor, že kvalita naší populace klesá.

2 0
možnosti
KK

Když se podíváte, jak se mnohde učí počty na prvním stupni, tak to zase nepřekvapuje.

2 0
možnosti
Foto

Nechť mi studenti MFF F, jichž se to netýká, prominou, ale ti, které jsem celkem zblízka poznala, byli jak z jiného světa, eufemisticky řečeno. Pominu fakt, že často neovládali rodný jazyk, takže sekali hrubky jak druháci.. Logické poskoky, které předváděli v běžném životě, byly pozoruhodné. Jako příklad tedy neberu!:-)

Já jsem na gymnáziu maturovala ze dvou jazyků, abych se matematice vyhnula. Jiní spolužáci to udělali právě naopak- potřebovali se vyhnout jazyku navíc, takže jim vyhovovala matematika, se kterou neměli problém.

S ostatním v článku ale lze souhlasit.

2 0
možnosti
TH

Divim se, ze nekdoudela maturitu z cestiny, kdyz neovladaji velmi dobre cestinu. Ale na vysokou to zrejme staci.

0 0
možnosti
Foto

pokud základní škola nedá solidní základ, a to nedává, na střední škole se nic nedožene a maturitou nezachrání.

2 0
možnosti
PK

Základní škola ovšem taky nezachrání když rodiče s dítětem nic od mala nedělají a ono v první třídě neumí ani samo jít na záchod a nebo se najíst vidličkou a nožem.

3 0
možnosti
LV

Já souhlasím ve všem, jen se chci zeptat, co je špatně na tom vystudovat semestr za půl roku? Když jsem chodil na VŠ, dělali jsme to tak všichni, a to bylo ještě z totáče :-)

2 0
možnosti
JN

Dobře a výstižně napsané, karma! R^

2 0
možnosti
Foto

až na ty pravopisné chyby

1 0
možnosti
KK

Matematika je způsob myšlení. Přesné, logické myšlení. Kdo ho neovládá má v životě problémy. Matematika musí být u maturity povinná, neboť maturita bez matematiky je paskvil a ne maturita.

8 0
možnosti
  • Počet článků 178
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 924x
Učitel, již bývalý, programátor, již bývalý, důchodce, stále, vydavatel, který se tím spíše baví, protože matematika není oborem, do kterého by se hrnuli ti, kteří by si  chtěli narejžovat, majitel jednoho z 45 či 46 tisici internetových obchodů,  internetový milionář nejsem a nebudu

Seznam rubrik