Konec ministra školství Chládka.

Konečně přišel konec ministra Chládka, o kterém jsem psal, že má sice některé dobré plány a záměry, ale zdaleka nikoliv všechny, ale hlavně nemá lidský a odborný formát na to, aby zastával veřejnou funkci

. Marcel Chládek jako senátor zneužíval příspěvky na bydlení, které si nechával vyplácet, i když má dům na okraji Prahy, rovněž si nemyslím, že by ministrem školství měl být člověk, který studoval Vojenskou politickou akademii. Ostatně kritizoval jsem jej již jako stínového ministra školství, kdy nesmyslně útočil na ministra školství Dobeše. Snažil se shodit státní maturitu několik měsíců před ostrým startem těchto státních maturit. Napadal ministra Dobeše, že „vyhodil 55 milionů za rozvoz maturitních testů kamiony“, a fabuloval o „levné, bezpečné a flexibilní státní maturitě přes Internet, což je nesmysl. Rozvoz kamiony je nepochybně levnější a bezpečnější, než distribuce testů přes Internet. Neboť u rozvozů kamiony se dají jednoduše spočítat ujeté kilometry a všichni pracovníci, kteří zajišťovali rozvoz maturitních testů podepsali závazky drakonických pokut za ohrožení průběhu maturit. Je evidentní, že rozbalená, rozpečetěná krabice či dokonce ztracená či ukradená se dá poznat snadno, na rozdíl od krádeže přes Internet, kde se dají stopy smazat tak, že se ani nezjistí, že se nějaká data ukradla. Ostatně už z doby, kdy byl Chládek stínový ministr školství, se dají na zpravodajském serveru Jiřího Paroubka najít mé příspěvky jako „Je senátor Chládek nový Komenský“. Pan Chládek je absolvent Filosofické fakulty Univerzity Karlovy, obor andragogika, který o nějaké internetové bezpečnosti nemá potuchy. Co se týká bezpečnosti a keců o tom, že se to dá technicky zabezpečit, to jsou nesmysly. Klíčové je personální zabezpečení. 2/3 útoků na firmu přes Internet je je ze strany bývalých a současných zaměstnanců, programátorů, kteří si nechávají možnost, jak se do systémů dostat i po eventuálním vyhazovu a pomstít se. O tom takoví manažeři jako Chládek nemají potuchy a domnívají se, že vyhodit programátora je jako vyhodit nějakého chlapce od lopaty. Ostatně zpravidla tu bezpečnost shodí ten, kdo ji má na starosti Státní maturita přes počítač a přes Internet je nesmysl, ať už kvůli zabezpečení, nebo kvůli nemožnosti zadávat např. v matematice otázky z geometrie. Nevím, jak si to Chládek nebo jiní představovali, že by testy studenti vyplňovali na počítači online. Pokud by testy byli pro školy a studenty na Internetu v okamžiku, kdy by seděli ve škole u počítače, tak se nabízí otázka, kdyby někdo ty servery Cermatu shodil pár minut před maturitou, poslali by se studenti domů? Pokud by problém nebyl na straně Cermatu, tak pokud by škola měla problémy s providerem, a v okamžiku státních maturit by škole nešel Internet, poslali by se studenti domů? A ještě by se jim poradilo, aby se zeptali u kamarádů, jaké měli otázky? Pokud by státní maturita, tedy testy byly na Internetu již nějakou dobu před dnem D, tak by se určitě někdo postaral, aby se ty testy ukradly a proflákly. Před půl rokem jsem byl na setkání učitelů matematiky na středních školách a položil jsem náměstku ministra školství řečnickou otázku, „Co se stane, když učitel u maturit ty správné odpovědi studentům nadiktuje?“ a zodpověděl jsem si ji sám, nepochybně nic. Ano, odpověď pana náměstka byla, skutečně se nic nestane, nemáme na to legislativu. Ostatně CERMAT nepochybně dokáže kvůli nedostatečné variabilitě odpovědí ve třídě, že odpovědi někdo nadiktoval, ale to je vše. Učitel bude nepochybně pochválen ředitelem, že pomohl „dobrému výsledku a nenechal studenty na holičkách“ a příští rok tam pošle CERMAT dohled a co bude za rok, to se neřeší Již před více než pěti lety propukla aféra plzeňské právnické fakulty a stále nemáme zákon, který by řešil odebrání diplomu kvůli zfalšovanému studiu, odebrání titulu za opsané kvalifikační práce atd. Myslíte, že by za to bojovali lidé jako Petr Nečas, Marcel Chládek nebo ministr Chovanec,. Marek Benda, Michal Hašek a jiní. Jana Nagyová byla vyšetřovaná za opsanou bakalářskou práci, Chládek sepsal rigorozní práci, která nesplňovala podmínky, neměla poznámkový aparát, ani použitou literaturu. Podobně Marek Benda, ten zdvojnásobil řádkování, aby práce měla „dostatečný rozsah“, Milan Chovanec byl jedním z pseudostudentů právnické fakulty v Plzni, Michal Hašek sepsal rigorózní práci na nějaké vesnické škole na Slovensku a odmítá ji zveřejnit. Ještě před plzeňskou aférou se řešil případ zfalšované maturity na jednom pražském soukromém gymnáziu. Zjistilo se, že ji nelze zrušit a legislativa stále rovněž není. Dalším nesmyslným plánem bylo zavedení tabletů pro všechny žáky již, myslím v první třídě. Sám jsem byl průkopníkem moderních technologií a již za socialismu jsem jako jeden z prvních prodával vlastní programy. Právě proto se dívám skepticky na počítačovou gramotnost běžné populace, to co je považováno za počítačovou gramotnost je ve skutečnosti negramotností, studenti a bohužel i většinou i učitelé horko těžko zvládnou jeden textový editor atd. Před volbami v Praze jsem tam viděl billboardy politiků: „Špičkové vzdělání pro všechny, tablet zdarma pro každé dítě“. Špičkové vzdělání vůbec nijak nesouvisí s tím, jestli dostane nebo nedostane dítě v první třídě tablet. Dnešní studenti na středních školách se již neučí provádět numerické výpočty logaritmováním pomocí tabulek, máme přece kalkulačky a neučí se ani počítat na kalkulačce, neboť každý má jinou kalkulačku, a tak neumí ani počítat na kalkulačce. Byl jsem svědkem opisování výsledků na papírek z displeje kalkulačky a zpět z papírku do kalkulačky atd. O nějakých vnitřních pamětích nemají studenti ponětí. Problémů má naše školství více než dost, ovšem reálně hrozí, že nový ministr může být ještě horší. Nedovedu si představit, že by ministryní školství měla být Vlasta Bohdalová nebo Gajdůšková. Za 25 let se tam vystřídali takoví chudáci jako Ivan Pilip, Dana Kuchtová či Ondřej Liška. Nedávno některá diskutující pod jedním mým příspěvkem o panu Chládkovi napsala, že konečně máme ministra, který stál 10 let před katedrou. Kupodivu většina porevolučních ministrů školství byli učiteli. I Josef Dobeš učil na vyšší škole a byl školním psychologem. Stejně jako řada jiných politiků vynikal Chládek velkými ambicemi, obrovskou ctižádostí a touhou po moci, zdaleka nepodloženou nějakými vynikajícími schopnostmi Na druhou stranu nemohu souhlasit s takovými kritiky jako jsou novináři jako Petr Holub, Petr Kamberský z Lidovek nebo David Klimeš z Hospodářských novin. David Klimeš fabuluje, že státní maturita byla špatně nastavená, o čemž prý údajně svědčí, že čtvrtina maturantů nezvládla matematiku. Je to proto, že prostě v matematice rozhodně nestačí naučit se něco zpaměti a proto, že v testech z matematiky je mnoho otevřených otázek, takže nestačí tipovat s použitím vylučovačí metody. Ostatně je výsměchem, že si studenti stěžovali na otázku na Jidáše. Co se týká fabulací Petra Kamberského a jiných, že máme spolu se Slovenskem nejméně vzdělaných lidí, tak to jsou nesmysly. Tím, že necháme prolézt každého chudáka u maturity nebo u státnic, tím nezvýšíme vzdělanost. Dělník, který před více než 30 lety absolvoval učiliště, má lepší kompetence než současný student nebo absolvent gymnázia a iá vysoké školy, to je realita. Další blábol, že ministr školství nadbíhal zaměstnavatelům. Jediná šance, aby se něco v našem školství změnilo, je že firmy začnou poukazovat na to, že absolventi nic neumí a to je již realitou. Další blábol našich novinářský škrabáků, že ministr Chládek chtěl nahnat žáky na učiliště a učinit z nich levnou pracovní sílu. JE PROSTĚ REALITOU, ŽE TZV. ČLOVĚK S PRŮMĚRNOU INTELIGENCÍ NA VÍC, NEŽ NA UČILIŠTĚ JAKSI NEMÁ Moji kolegové z univerzity mi uákazovali, jak budoucí ekonomové řeší lineární rovnice: X+3=5 X=5/3 Tak tedy takto před 30 lety počítali jen někteří učňové. Opět je příznačné, že můj kolega, člověk se základním vzděláním to hravě spočítal. Kdo je tedy vlastně tzv. vzdělaný člověk, že? Pravý doktor přírodních věd

Autor: Karel Vašíček | neděle 31.5.2015 18:47 | karma článku: 17,17 | přečteno: 634x